Tworzenie i Zarządzanie Serwisem
1. Tworzenie nowej społeczności

Utworzenie nowego serwisu społecznościowego jest niezwykle proste. Całość składa się z 4 kroków, podczas których będziesz mógł kolejno wybrać adres i opis serwisu, funkcje, dostosować wygląd strony głównej oraz kolorystykę.


Jak utworzyć własny serwis?

Przejdź do podstrony utwórz serwis i wybierz adres pod którym będzie dostępny Twój serwis. Po jego utworzeniu będziesz mógł przesłać adres serwisu swoim znajomym, a inni użytkownicy będą mogli bezpośrednio logować się pod tym własnie adresem.


  • Krok 1.

    Wybierz nazwę oraz opis swojego serwisu, a także wpisz do 10 tagów, które najbardziej trafnie określają jego tematykę. Poszczególne tagi muszą być rozdzielone przecinkami.

  • Krok 2.

    Przejdź do kroku 2. , gdzie możesz wybrać funkcje serwisu. Określ czy Twoj serwis będzie otwarty i każdy będzie mógł do niego dołączyć, czy też chcesz aby wymagana była zgoda administratora - wówczas tylko użytkownicy zaakceptowani przez Ciebie (lub innego moderatora w tym serwisie) będą mogli dołączyć do serwisu.

    Nastepnie wybierz funkcje serwisu. Jeżeli chcesz, aby w Twoim serwisie można było dodawać artykuły, wydarzenia do kalendarium lub ogłoszenia wówczas musisz wpisać kategorie, do których użytkownicy będą mogli je dodawać.

    Określ także, czy chcesz uaktywnić moderację artykułów lub wydarzeń w kalendarium. Jeżeli zdecydujesz się na moderację artykułów lub wydarzeń - wówczas każdy nowo dodany artykuł/wydarzenie, zanim pojawi się w serwisie, będzie musiało zostać zaakceptowane przez Ciebie (lub innego moderatora w tym serwisie).

  • Krok 3.

    W kolejnym kroku, poprzez przeciągnięcie odpowiednich elementów, możesz dostosować wygląd strony głównej. Pamiętaj, iż wszelkie ustawienia będziesz mógł w każdej chwili zmienić w panelu administracyjnym swojego serwisu.

  • Krok 4.

    W ostatnim kroku możesz określić wygląd i kolorystykę serwisu. Wybierz obrazek, który wyświetlany będzie jako górne menu serwisu. W przypadku zbyt małego lub zbyt dużego zdjęcia - zostanie ono automatycznie dostosowane do wielkości menu.

    Następnie wybierz avatar serwisu, czyli zdjęcie które będzie graficzną reprezentacją Twojego serwisu. Obrazek ten będzie wyświetlany wraz z opisem Twojego serwisu, podczas wyszukiwania interesujących społeczności na stronie www.nadajemy.pl, a także na stronie głównej Twojego serwisu. Wybierz kolorystykę serwisu i utwórz nowy serwis!

Po utworzeniu serwisu możesz zacząć dodawać do niego treści oraz zaprosić znajomych i innych użytkowników, aby także dołączyli do Twojej społeczności.

2. Zarządzanie serwisem

Zarządzanie serwisem odbywa się poprzez panel administratora - opcja Administracja, dostępna po prawej stronie górnego menu. W panelu administracyjnym możesz śledzić aktywność w swoim serwisie, zmienić ustawienia dotyczące wyglądu, czy też funkcjonalności.


Użytkownicy

Zakładka Użytkownicy, pozwala Ci na zarządzanie użytkownikami.

Jeżeli rejestracja w Twoim serwisie odbywa się dopiero po akceptacji przez administratora, wówczas w zakładce użytkownicy, wyświetlani będą użytkownicy oczekujący na akceptację. Dopiero po zaakceptowaniu przez Ciebie (lub innego wyznaczonego przez Ciebie moderatora), będą mogli dołaczyć do serwisu.

Jeżeli chcesz, możesz wyznaczyć dodatkowych administratorów oraz moderatorów, którzy także otrzymają dostep do panelu administracyjnego Twojego serwisu i razem z Tobą będą mogli zarządzać serwisem, jego treściami oraz użytkownikami.

Aby przyznać użytkownikowi uprawnienia administratora / moderatora , wyszukaj go korzytając z wyszukiwarkia następnie, zmodyfikuj jego uprawnienia wybierając, jedną z 3 opcji: Użytkownik, Moderator, Administrator.

Moderator:

Użytkownik z uprawnienia moderatora otrzyma ograniczony dostęp do panelu administracyjnego - będzie mógł akceptować oraz usuwać treści z serwisu, usunąć zwykłych użytkowników, jednakże nie będzie mógł zmieniać ustawień serwisu, czy przyznawać uprawnień administratora/moderatora innym użytkownikom.

Administrator:

Użytkownik z uprawnienia administratora otrzyma pełny dostęp do panelu administratyjnego, dzięki czemu będzie mógł zarządzać tym serwisem, modyfikować ustawienia dotyczące wyglądu oraz funkcjonalności, moderować treści, a także zarządzać użytkownikami (w tym przyznawać im uprawnienia administratora oraz moderatora). Taki administrator, nie będzie jednak mógł zmienić Twoich uprawnień ani usunąć Twojego konta z serwisu.

Jeżeli chcesz usunąć dowolnego użytkownika z serwisu wystarczy, że wpiszesz jego login w okno wyszukiwarki , a nastepnie po znalezieniu, klikniesz na link usuń.


Moderacja w serwisie

Jeżeli uaktywniłeś opcję moderacja artykułów, wówczas wszystkie artykuły dodane przez użytkowników, zanim pojawią się w serwisie, będą musiały być zaakceptowane przez Ciebie lub innego moderatora/administratora serwisu (jeżeli takowych ustanowiłeś/aś). Podobnie w przypadku moderacji kalendarium - wszystkie wydarzenia będą musiały być zaakceptowane przez administratora lub moderatora.

Artykuły oczekujące na akceptację wyświetlane są w zakładce Moderacja Artykułów w panelu administracyjnym, natomiast wydarzenia oczekujące na moderację zobaczyć można w zakładce Moderacja Kalendarium. Ponadto odpowiednie powiadomienia wyświetlane są na głównej stronie panelu administracyjnego.


Ustawienia serwisu

Aby zmodyfikować kolorystykę serwisu, jego avatar lub zdjęcie, z którego utworzone zostało górne menu serwisu przejdź do zakładki wygląd. Tam też możesz zmodyfikować wygląd strony głównej.

Jeżeli chcesz zmienić funkcjonalność serwisu, uaktualnić jego nazwę, opis lub tagi, przejdź do zakładki ustawienia.


Zobacz też najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi (FAQ).

Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się teraz!

Jeżeli masz jakieś pytania, skontaktuj się z nami.

Czym jest Nadajemy.pl?
Nadajemy.pl umożliwia Ci stworzenie serwisu o dowolnej tematyce, a następnie jego rozwijanie wraz ze znajomymi, a także innymi użytkownikami o podobnych zainteresowaniach. Zobacz więcej...